Medlemsvillkor

Version 2.06
Gäller från och med 7 januari 2026

För att bli medlem i Brothers Club måste du läsa och acceptera medlemsvillkoren så att du vet vad du godkänner och hur vi hanterar dina personuppgifter.

Detta medlemsprogram erbjuds av PWT Group A/S ("Brothers", ”Brothers Club", ”oss”, ”vår”, ”vi”), Göteborgvej 15-17, DK-9200 Aalborg SV, CVR. 31081610.

Vi rekommenderar att du noggrant läser igenom medlemsvillkoren innan du blir medlem i Brothers Club. Om du köper som medlem via vår webbshop gäller även våra handelsvillkor.

Upprättande av medlemskap

Du kan anmäla dig till Brothers Club i våra butiker eller på https://www.brothers.se. Det kostar inget att bli medlem, och du kan avsluta det när som helst. Du måste vara minst 18 år, ha ett mobilnummer och en giltig e-postadress för att bli medlem.

För att bli medlem måste du också ge ett separat marknadsföringssamtycke för att få nyheter från Brothers Club, även från aktuella samarbetspartners. Om du senare återkallar samtycket kan du fortfarande vara medlem i Brothers Club.

Företag kan inte bli medlemmar, och bonusar kan endast tjänas in genom privata köp.

Aktivering av medlemskap

Efter registreringen får du ett e-postmeddelande med dessa medlemsvillkor och en aktiveringslänk. Medlemskapet är giltigt först när det har aktiverats. Aktivering sker genom att klicka på länken i e-postmeddelandet och sedan acceptera villkoren på webbplatsen.

Medlemskapet måste aktiveras innan den intjänade bonusen kan lösas in och senast 3 månader efter skapandedatumet.

Om du inte får ett aktiveringsmail inom 2 dagar efter registreringen, kontakta kundtjänst på kundservice@brothers.se. Vänligen ange ditt medlemsnummer (finns på ditt kvitto) vid kontakt.

Medlemskonto

När du har aktiverat ditt medlemskap får du tillgång till ditt medlemskonto på https://www.brothers.se, där du får en begränsad, icke-exklusiv, uppsägningsbar och icke-överförbar licens att använda webbplatsen.

Syftet är att du som medlem snabbt och enkelt ska kunna hantera ditt medlemskap, t.ex. ändra uppgifter, se din aktuella bonus, invända mot direktmarknadsföring och begära uppsägning.

Du måste vidta alla nödvändiga åtgärder för att säkerställa sekretess och korrekt användning av ditt användarnamn och lösenord för att förhindra obehörig användning.

Vid misstänkt bedrägeri, som obehörig användning av ditt lösenord, informera Brothers Club omgående.

Om du ändrar namn, adress, e-post eller telefonnummer måste du omedelbart meddela Brothers Club.

Som medlem är du ansvarig för att Brothers Club alltid har dina korrekta uppgifter.

Kommunikation

E-post: När du accepterar medlemsvillkoren och aktiverar ditt medlemskonto samtycker du också till att Brothers Club skickar e-postmeddelanden med erbjudanden om kläder, accessoarer och andra produkter inom sortimentet, inspiration och tävlingar samt inbjudningar till lokala butiksaktiviteter. E-post skickas vanligtvis var 7:e dag, ibland oftare. Du kan när som helst avsluta prenumerationen på e-postmeddelanden genom att logga in på ditt medlemskonto på https://www.brothers.se eller genom att klicka på länken för att avsluta prenumerationen längst ner i e-postmeddelandet. Observera att avbokningen kan ta upp till 24 timmar att bearbeta.

SMS: Om du samtycker till att ta emot information via SMS kommer du att få information om förmånliga medlemserbjudanden på kläder och evenemang i våra butiker via SMS. Du kan själv välja att ta emot sms genom att logga in på ditt medlemskonto.

Intjäning av bonus

För att få bonus ska du ange ditt mobilnummer när du handlar i våra fysiska butiker. På https://www.brothers.se måste du logga in innan du lägger din beställning eller använda samma e-post som angivet på ditt Brothers Club-medlemskonto i varukorgen.

Som medlem i Brothers Club får du framöver följande förmåner när du handlar i våra butiker eller online:

Du tjänar bonuspoäng på köp av alla fysiska varor, förutom presentkort och påsar. Intjänad bonus beräknas utifrån varans försäljningspris minus alla typer av rabatter och använd bonus.

Det är inte möjligt att tjäna bonus när du använder andra förmånskort. Om du väljer att returnera varor på köp med intjänad bonus, kommer bonusen från köpet att dras av från ditt bonussaldo.

Den intjänade bonusen kan inte överföras till andra personer. Ditt bonussaldo kan maximalt uppgå till 2 999 kr. Din intjänade bonus kan inte betalas ut i kontanter.

Inlösen av bonus

Fysiska butiker: Den intjänade bonusen kan lösas in i alla Brothers fysiska butiker året runt. För att lösa in måste du ange din e-postadress eller ditt telefonnummer vid kassan. Din bonus är personlig och endast du kan lösa in den. Vid inlösen blir din intjänade bonus till rabatt på köp av alla varor, förutom presentkort.

Online:https://www.brothers.se kan du lösa in din intjänade bonus i varukorgen innan betalning genom att ange samma e-postadress som du använde vid registreringen i fältet "Lös in bonus".

Giltighetsperiod

Den intjänade bonusen gäller i 2 år från intjäningsdatumet. Efter 2 år förloras bonusen automatiskt utan ytterligare meddelande eller kompensation.

Det är ditt ansvar att lösa in bonusen före angivet utgångsdatum. Bonusar som har löpt ut återbetalas inte.

Om du lämnar in ett klagomål på en beställning där du använt din bonus och klagomålet godkänns (dvs. produkten var defekt enligt lokal lag), kommer motsvarande bonus att återföras till ditt konto med en ny utgångsdatum på 2 år.

Varaktighet

Medlemskapet gäller tills du säger upp det. Medlemskonton raderas efter 3 års inaktivitet utan vidare meddelande.

Uppsägning

Om du inte längre vill vara medlem i Brothers Club kan du när som helst säga upp ditt medlemskap genom att logga in på ditt medlemskonto på https://www.brothers.se och avregistrera dig. Du kan också avregistrera dig genom att klicka på avregistreringslänken längst ner i ett e-postmeddelande. Alternativt kan du kontakta kundtjänst på kundservice@brothers.se. Vid uppsägning förlorar du rätten till din intjänade bonus.

Behandling av dina personuppgifter

Som medlem lagras och samlas dina personuppgifter in. Du kan läsa mer om detta i vår personuppgiftspolicy.

Generellt

Medlemmar i Brothers Club är ansvariga för användningen av sitt medlemskap, och Brothers Club ansvarar inte för obehörig användning av ditt medlemskonto.

Missbruk av medlemskapet kan leda till uteslutning från Brothers Club och förlust av alla intjänade bonusar.

Brothers Club förbehåller sig rätten att ändra villkoren för förmånsprogrammet vid behov, inklusive vid funktionella ändringar, ändrad lagstiftning, inflation, reglering, ny ägare, praxis eller affärsstrategier, och att helt avsluta programmet.

Om du inte vill fortsätta ditt medlemskap under de nya villkoren måste du avsluta det.

Om du avslutar eller programmet upphör kan din intjänade bonus fortfarande användas inom tidsgränsen angiven under avsnittet "Giltighetsperiod".

Väsentliga ändringar meddelas med 1 månads varsel via e-post och genom publicering på vår webbplats. Under uppsägningstiden kan du avsluta ditt medlemskap och du kommer inte längre tjäna bonusar.

Brothers Club kan göra mindre ändringar, inklusive förändringar av förmåner, funktioner och design, utan föregående meddelande.

Som medlem är det ditt ansvar att hålla dig uppdaterad med de gällande medlemsvillkoren. De aktuella medlemsvillkoren hittar du alltid på https://www.brothers.se.

Tillämplig lag och behörig domstol

Svensk lagstiftning gäller för svenska medlemmar. Tvister som uppstår med anledning av dessa villkor behandlas i allmän domstol.

Om du har klagomål om ditt medlemskap, vänligen kontakta oss på kundservice@brothers.se. Om vi inte hittar en lösning kan du lämna in ett klagomål via EU-kommissionens onlineplattform här: http://ec.europa.eu/odr.

Kontaktuppgifter

Du kan alltid kontakta vår kundtjänst på kundservice@brothers.se.